סמוטריץ': "התבטאות הרמטכ"ל אומללה, זלזול בעיקרון יהודי-מוסרי"

    "לחשוב מחדש על הקונספט הזה של אזורי תעשייה משותפים"
    ישראל פריי No Comments on סמוטריץ': "התבטאות הרמטכ"ל אומללה, זלזול בעיקרון יהודי-מוסרי"

    סמוטריץ' הגיב לדברי הרמטכ"ל שאמר כי הכלל "הבא להרגך השכם להרגו" לא תקף בצה"ל • על סערת הרפורמים: "מיעוט שולי, זניח וחסר משמעות. מעט אנשים שעושים הרבה רעש" • "רוב העם לא מקבלים את הסילוף של היהדות"

    "לחשוב מחדש על הקונספט הזה של אזורי תעשייה משותפים"
    7:11
    16.05.24
    בנצי לייזרוביץ No Comments on עד מתי: רועי בית יעקב הי"ד מעלי נפל בקרבות ברצועה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    על רקע היוודע תוצאותיו הקשות של פיגוע הדקירה בשער בנימין, שגבו את חייו של צעיר בן 21, ושנעשה על ידי מחבלים כבני 14, התייחס חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי) ב"מהדורה המרכזית" לאמירתו של הרמטכ"ל גבי איזנקוט שאמר "לא רוצה שחייל ירוקן מחסנית על נערה בת 13 עם מספריים".

    "אני רוצה להאמין שהרמטכ"ל לא חושב שבמקרה כמו היום לא צריך לפתוח באש נגד המחבלים", אמר סמוטריץ', "אני חושב שההתבטאות שלו אומללה לא בגלל היישום המעשי כמו ההתבטאות שזלזלה בעיקרון הבסיסי העתיק של 'הבא להורגך השכם להורגו'. הכלל המוסרי-בסיסי הזה שהיהדות אף הנחילה לכל העמים, הפך בדבריו לריק מתוכן ולחסר משמעות".

    בהתייחס למצב באזורי יהודה ושומרון בהם יש נקודות ממשק יומיומיות בין יהודים לערבים, שעלולים – כמו במקרים רבים בתקופה האחרונה – להסתיים ברציחת מחבלים שפלים, אמר סמוטריץ כי בהחלט צריך "לחשוב מחדש על הקונספט הזה של אזורי תעשייה משותפים". לדבריו, כל עוד מדובר במרכזים של דו קיום ללא היבטים לאומניים, זה מבורך, אך כשמדובר בחיי אדם, יש לשקול את המשך קיומם. והאם להפוך את מרכזי הקניות "כמו ביישובים, שיש בהם שער ואין כניסה לכל אחד".

    כשאבי מימרן הציג בפניו בדיקה שנעשתה במרכזים רפורמיים בארה"ב – לאור דרישת הרפורמים למקוואות – בהם עלה כי הם אינם מכירים כלל במושג, אמר הח"כ: אני לא מתפלא. מי שלקח חלקים מסוימים בתורה וחלקים אחרים סילף אפשר להבין שהוא לא יודע בכלל על מצוות בסיסיות". הוא ביקש להעמיד את הדברים בפרופורציות, "צריך לזכור, מדובר במיעוט שולי, זניח, וחסר משמעות. לפחות בארץ הם מעט מאוד אנשים שעושים הרבה רעש. אם היה מדובר בחלקים גדולים בעם היינו אומרים שאולי אולי צריך להתחשב בהם, אבל הם מיעוט, רוב העם לא מקבלים את הסילוף, העיוות ואת הניסיון לקחת את היהדות לכיוון אחר", סיים.



    0 תגובות